Kalix (och en massa annat)

Hemskt dåligt med uppdateringar nu på sista tiden, men jag har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn. (..men jag har faktiskt en del att berätta nu!)

Som ni kanske vet så bor jag i ett studentrum på Ålidhem (läs Umeås slumkvarter..) och visst att bo i korridor kan säkert funka för vissa, beroende på hur och vilka man får dela den med. För mig kan man väl inte säga att det har fungerat någe vidare värstens. Det började med att maten (lite då och då) försvann. Någon försökte bryta upp låset till mitt köksskåp, det var allmänt skitigt osv (kan ju tillägga dock att rummet i sig har varit helt okej, inte det fräschaste och absolut inte alls värt de 2500:- jag betalar i hyra - men ändå lite småmysigt!)

I lördags morgon vaknade i alla fall jag och pojken min upp och jag frågar glatt vad han vill ha till frukost (då jag för en gångs skull kunde bjuda på en hel del då jag hade varit och handlat dagen innan) Så i tron om att jag hade ett helt nytt stort paket med ekologiska ägg, en helt ny västerbottensost, en ny burk med hjortonsylt, marmelad, mjölk, fil - you name it - kilade jag i alla fall iväg till köket, där möts jag av att frysen där jag förvarar mina grejer står öppen och allt har tinat. Öppnar kylskåpet och får då se att allt jag har kvar är lite mjölk och en öppnad jordgubbssylt. Så vart det med den tänkta frukosten.

Hur som helst blev det droppen som fick bägaren att rinna över - och jag kilade in på blocket för att se om det fanns något ledigt. (kikar ju in på bostaden varje dag, men har än så länge för kort kö-tid för att få tag på något därifrån) ser en annons om en fyra på Nydala som har ett ledigt rum, mailar killarna som har den och får komma och kika samma dag. Jättefräsch lägenhet med stort kök, bra med förvaring och precis det läget som jag skulle vilja ha (Nydala, fint område och nära till skolan!). I måndags får jag i alla fall höra att jag har fått rummet (var tydligen en hel del som hade hört av sig), så ni kan gissa om jag blev glad!

Sedan på eftermiddagen samma dag for jag och Göran till Kalix (där han kommer ifrån) och där har vi varit sedan dess. Här har vi bara tagit det lugnt - mekat i verkstan, kört skoter, ätit (massa) god mat och fika, och pysslat med lite sånt som måste göras! Är i alla fall jätteskönt att få komma bort ett tag och få vila upp sig och träffa nya människor! (sedan gör det ju inget att hela gården är som en stor lekstuga med alla grejer och maskiner!)

Nu ska jag krypa till kojs, för imorgon ska vi upp tidigt och baka tunnbröd och pizza i en riktig vedeldad ugn. 

Ha det bra allesammans, varma hälsningar från norr!

RSS 2.0
Koden för reklam 1
Koden för reklam 2
Koden för reklam 3